lördag 18 oktober 2008

Snart jul ?

Jag kan inte riktigt förstå hur jag har lyckats komma i julstämning redan nu. Men jag har faktiskt börjat titta efter röda band, silvriga stjärnor och små tomtar i affärerna.

Fördelen med det är att det finns gott om tid för att hinna med att både köpa julklappar och göra julpynt och kanske också lite julgodis. Nackdelen är att jag missar hösten med vackra löv och de lite kyliga dagar då det är så mysigt att tända ljus, läsa en bra bok och dricka en varm kopp te.

Ok då, tomtarna får väl vänta ett tag till !

1 kommentar:

zapx71 sa...

Min egen födelsedag tillbringade jag delvis på Plantagen och där fick jag så mycket julinspiration så jag bara vill hoppa över hela november...... och jag hittade så fina julklappar till nära och kära bl a den enda bloggar-släkting jag har (som jag känner till i alla fall).