fredag 31 juli 2015

Turist ? - Tourist ?

Idag har jag varit turist i min egen stad och jag åkte till en favoritplats, det är vackert där och  väl värt ett besök. Jag åkte till Drottningholm, inte så mycket för att se slottet utan mer för att titta på teatern och parken. Det var lite regnigt, men det gick bra ändå :)
Det skulle vara mysigt att ta med en pick-nick korg och sitta på gräset i parken i trevligt sällskap. Kanske under min sista semestervecka ??

Något tog jag med mig hem också...

Kram
Anci


I have been a tourist in my own city today and I went somewhere it is nice to be. I went to Drottningholm. Not so much for the castle, more for the theatre and the park. It was a bit rainy but that's ok for me :)
I would like to visit Drottningholm again with something to eat and drink and some good company. Maybe next week ?

And I took something home with me...

XO
Anci




1 kommentar:

Min plats i solen sa...

Vad mysigt med en tur till Drottningholm. :) Och det där med att vara turist i sin egen omgivning är inte dumt alls. Det är så lätt att glömma bort allt det vackra som vi har runt husknuten för allt det där som känns mer spännande längre bort. Jag hoppas att ditt te smakade bra? :)

Sköt om dig Anci.♥

Kram Lotta