fredag 26 december 2008

Fynd i lådan/Skattgömma


Det går faktiskt att hitta skatter i sina egna lådor :) Saker som har glömts bort bland alla andra saker.

När jag skulle julpynta så gick jag igenom våra lådor med julpynt och vad hittade jag ?! Två hjärtformade ljusstakar som jag har gjort i slöjden för ganska många år sedan. De är i trä och inte med själva ljushållaren så där väldigt rakt. Men de har sin charm och med en aning vit färg på blev de fina, tycker jag. Det var också ett lagom projekt såhär i juletid. God fortsättning till er också !!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ursöta ljusstakar! Minns ett år på mellanstadiet när jag gjorde ett tiotal ljusstakar till VARJE familjemedlem/släkting..... det var ju så lätt.... såga till en träbit bizzzz borra hål med stora borren dunk dunk i med metall-hållaren (som jag tror bara några fick, man fick visst inte göra hur många som helst?!) måla måla och sen klart! På slutet orkade jag inte ens såga till egna träbitar utan plockade från "spill-tunnan" men då fick de ju lite blandade former och som sagt det är roligare att ge än att få!