söndag 22 november 2009

Promenader- Walks



Jag vet inte hur ni har sysselsatt er idag, men jag har varit på en lååååång promenad och det känns så bra ! Vädret var lite grått och regnigt, men det var ok och det finns ju fortfarande så många platser i Stockholm som jag aldrig har sett förut. Så alla nyupptäckta fina hus och vackra detaljer gör mig glad.

Just nu behöver jag julinspiration. Kan inte riktigt ta till mig att det är advent nästa helg. Hoppas att det känns bättre till helgen.

Mina projekt är på gång, om ni undrar. Men det är ju så himla svårt att få tag i det som behövs... Ingen som har sett några änglar eller tofsar som verkar vara mina ???

Ha en underbar vecka, mina vänner !!


I don't know what you have done today, but I've been for a looooong walk and it feels so good ! The weather is a bit grey and rainy, but it doesn't matter. There are still so many places in Stockholm that I haven't seen yet. So all newly discovered beautiful houses and lovely details makes me smile.

I need Christmas inspiration now ! I can't really understand that it is Advent Sunday next weekend. I hope that my inspiration is here then.

My projects is getting on ok, if you wonder. But it's so hard to find the things I need... Have anyone seen some angels or tassels that can belong to me ??

Have a wonderful week, my friends !!

8 kommentarer:

Marie sa...

Stockholm är alltid vackert, oavsett väder. Alltid en möjlighet att upptäcka något nytt..måste snart planera in ett nytt besök. Julstämning är det svårt att få just nu, regn regn och några plusgrader. Men doft av pepparkakor och saffransbullar sprider ju några juldofter här i huset. Kram

Sjabbig men chic sa...

Ja, jag tog också en långpromenad i morse. Men sen har det varit fullt ös med adventandet. Känns lite konstigt faktiskt.;)

Kramis Lisa

lottens vita och gröna sa...

ohhh en upptäckarpromenad, härligt för alla sinnen!har noll julstämning, dålig stämning gäller, varit lite mycket just nu...vänder fort som tur är, fniss!

varmkram lotten

Anonym sa...

Hej Anci!
Idag har vi varit inne mest hela tiden. Det blåser, så vi har ställt blomkrukorna i lä runt knuten. Promenera blir bara jobbigt i detta väder och så har vi alla backarna - det blir alltid uppförsbacke till slut!
Några vilsekomna änglar eller tofsar har jag inte sett till.
Kramar från Anne-Marie

Engelska Villan sa...

Låter härligt!
Jag har jobbat udag.
Jag saknar att kunna ta långpromenader! Det går ju inte riktigt med två småttingar. De lessnar. Dessutom har vi ingen dubbelvagn kvar...
Hoppas du får en härlig vecka och att adventsfeelingen inträder.
Kram Anna

Fru Sirlig sa...

Hejsan!

Alltid lika spännande att glänta på dörren till en ny blogg (för mig.) Roligt att du kikade in hos mig. Tittade runt lite på din blogg och såg att du efterlyste böcker om 1700-talet. Jag själv gillar denna epok och har ett antal böcker,så kanske dessa tre böcker kan vara ett tips:

Den svenska traditionen / Katrin Cargill

Det svenska rummet / Lars Sjöberg Ursula Sjöberg

Klassiskt svenskt / Cheryl MacLachlan

Jag bara älskar att bläddra om och om igen i dessa böcker. Lycka till!

Mvh Heléne

Anonym sa...

Hej igen!
Tänkte på det där med tofsar. "På min tid" - fanns en fantastiskt välsorterad butik med tofsar och band på Hornsgatan, på höger sida räknat från Slussen, framme vid Maria Torget. Men förmodligen vill du kanske ha just dina tofsar.
Vi hörs snart, Anne-Marie

Ann-Catrin sa...

Hallå vännen!
äntligen har jag en liten studn vid datorn och kikar in till dig!
Långpromenade är härliga.. jag kan gå hur långt som helst jag..

Skönt att det är fler som inte fattar att det snart är advent.. jag är inte där ännu!

kul att läsa lite mer om dig.. tror det är mer än namnet som är lika oss två

kram på dig
A-C