lördag 12 mars 2011

Skyltar & känsla - Signs & sensibility





Det finns en del saker här i världen som är mer typiska än andra. Ni kommer snart att förstå vad jag menar. Om ni tittar på de här skyltarna, känns det inte som om ni befinner er i Paris ? (med lite god fantasi i alla fall). Jag längtar fortfarande tillbaka dit och då vill jag bara strosa runt och känna staden. Hoppas att ni också fick en känsla av Paris nu :) I mitt nästa inlägg har jag landat på svensk mark igen.
Ha en underbar dag !

Hej från mig
Anci


There are some things in this world that are more typical than others. You will soon understand what I mean. If you look at these signs, don't you get a feeling of being in Paris ? (with a good imagination anyway). I still wanna go back to Paris and just walk around and feel the city. I hope that you also can feel it now :) I've landed in Sweden in my next post.

Have a wonderful day !

Bye from me
Anci

13 kommentarer:

johanna sa...

å vad härligt med Paris!!! Ja man får verkligen känslan genom bilderna!!
Stor kram

Tina sa...

Här är en till som gärna fotar skyltar och hus när jag är ute och reser..vackert!

Kram kram

Gårdsromantik sa...

Nu vill jag ju också strosa i Paris ;)

Kram Maud
<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

Loppe sa...

Tack for super skønne billeder Anci!!

Fantastiske facader...

ha en mysig helg!

Kram
Loppe

Elisa Day sa...

Vackra bilder. Nu kan jag låtsas jag är in Paris när jag tittar på skyltarna.

Randi sa...

Jovisst, känner jag parisisk vår i dina sköna bilder. Paris ÄR vår för mig!
Grande accolade chaleureuse!
Randi

Tina sa...

Nu har mannen allt fått en konkurrent..hihi

Puss o kram

Ölandsvindar sa...

Härligt med Paris men just nu är det bara jardin som gäller för mig!
Kram
Kerstin

Noamaja sa...

Älskar också skyltar! Har en liten fotosamling av dylikt här i datorn *fniss*. Vackert!

Har aldrig varit i Paris men väl Provence, Normandie, nice...Frankrike är underbart vackert!

Hoppas du har en fin söndag!
A

Unknown sa...

Anci!
Parisatmosfären har du verkligen fångat, eja vore man där!
Kramar Anne-Marie

Hannis sa...

Det där var precis vad jag behövde på en måndagmorgon!
Drömma mig iväg en stund=))

Kul att se bilder!
Jag ser gärna mer.

Kram Hannis

an angel at my table sa...

Nu längtar jag till att möta våren i Paris. Håller med det är en helt fantastisk stad.

Mari

Hannis sa...

Hello=))
Målade hattaskarna med vanlig vattenbaserad matt lackfärg.
Torkar snabbt som 17!

Kram Hannis