söndag 7 juni 2009

Detaljer - Details





Något som jag har börjat att titta närmare på är detaljer på hus. Vad är det som gör att ett hus ser vackert ut och vad är det som blickarna dras till ? Jag tror att det ofta är små detaljer som kan göra stor skillnad. Hur ser dörrarna och fönstren ut ? Finns det burspråk och snickarglädje ? Vilken takvinkel är det ? Någon enstaka gång kan jag drömma om att vara arkitekt, men jag tror att skapande i den mindre skalan passar mig bättre :)

Tack för era underbara kommentarer ! Jag skulle vilja ge er varsin jättekram :)

Something that I have started to look closer of is details on a house. What is it that makes a house look beautiful and what is it that the eyes is drawn to ? I think that is often small details that can do a big different. How is the doors and the windows ? Are there any carpentry works ? Which is the angle of the roof ? Sometimes (but not often) I can dream of being an architect, but I think that creations in a smaller scale fits me better :)

Thanks for lovely comments ! I wanna give you all a really big hug

4 kommentarer:

Randi sa...

Visst är det underbart med gamla byggnader. Man hittar alltid någon ny detalj som man inte såg sist...
Jag har därför alltid bara bott i gamla hus som har en historia att berätta.
Kram Randi

Elin sa...

Ja verkligen... alla underbara detaljer på byggnader det är de som ger charm och kännsla... varför bygger man inte med den kännslan idag... I dag är det bara prektiska tankar och ekonomi som speglar nybyggen... Jag önskar jag också var arkitekt och kunde få bidra med någonting helt annorlunda. där man kunde titta på de äldre husen för att hitta ideer...
Önskar dig en underbar fortsättning på helgen.
Många kramar
Elin

Anonym sa...

Nu Anci min kära vän är Du definitivt på rätt spår.
Fortsätt så och vi har ytterligare ett samtalsämne när vi träffas.

/Petter/

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja visst är det fint med detaljer. Jag är en sån som ser detaljer i mycket. Både inredning,trädgård,kläder, väskor ja allt möjligt.

Kram Viveka