tisdag 8 december 2009

Snö ? - Snow ?


Har snön börjat falla på er än ? Här har vi inte sett någon snö. Det börjar bli lite bråttom nu om vi ska få till den där rätta julstämningen.
Vad gör ni för att få fin julstämning hemma ? Jag vill gärna ha några tips.

Vill ni veta vad jag ska göra i helgen ? Jag ska gå på julmarknad ! Efter helgen får ni veta om jag lyckades :)

Kramar till er, mina vänner



Have the snow started to fall on you yet ? We haven't got any snow here. It's time for the snow to come if we are going to get the right Christmas mood.
What do you do to have nice Christmas feeling at home ? I need some advices.

Do you wanna know what I will do this weekend ? I'm going to a Christmas Market ! After the weekend you will know if I succeded.

Hugs to you, my friends

11 kommentarer:

Randi sa...

Inte lär vi få någon snö till julen! Man får försöka skapa stämning med ljus ute och inne.
Önskar dig en skön kväll!
Kramis

Anonym sa...

Någon snö har vi ej fått här heller men kanske får vi se en vit topp på Pico Areiro före jul.
Julstämning har vi redan fått genom bak av kanelkakor och juldukarna är strukna.
Inte så originellt eller...?
/Petter/

Anonym sa...

Julstämning har Du redan hjärtat, nu skall Du bara njuta av den! Men, man kan också få julstämning av att man skall lämna julen bakom sig (nej jag vet att man inte skojar om denna heliga ångest-ko) genom att dra iväg till Jordens Famn Indien!

Agneta

Hannis sa...

Här spelas julmusik, tända ljus och njuter av julgodis.
Allt annat som måsten struntar jag i=))

Snö skulle jag inte tacka nej till!

Kram Hannis

Hemmalycka sa...

Halloj.
Mycket tända ljus och ljusslingor både ute och inne är mitt tips.
Kram Åsa

Tessie sa...

När jag blir rik så ska jag köpa mig en egen snökanon och tillverka konstsnö!

Realistiskt ...kanske inte *s*

Kram Torparfrun

Skatan sa...

Snön har varit här och vänt...börjar kännas riktigt trist nu!

Idag klär vi granen...vi gör vårt bästa med andra ord för att skapa julstämning. I regnet ;)

Menade du allvar med tofflor i vuxenstorlek? Jag syr sådana. Skriv en rad på lillaskatan@live.se om det var allvarligt menat :)

Kram!

Anna

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ja så trist utan snö..inte lätt att få till julstämning då ju!!!

Kramis

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ja såå trist utan snö,,inte lätt att få til julstämning då ju!!

kramis

Splendid Willow sa...

Vaar julstaemning i aar aer att jaga en nyopererade tvaa-aaring runt huset! Han har iallafall armen i roett (!) gips foer att gaa hand i hand med julgranen! Haha!

Tack foer din blogg-kommentar ang. lille Ville. Du aer alltid saa generoes och go!

Cyber hug, Mon

iLLi sa...

Här har vi haft snö ett tag nu... Även om det är väldigt milt!

Tusen tack för de fina orden på min blogg! :-) Det gjorde mig jätteglad!

Lovar att det blir lite mer inredning här i vår, när ljuset och energin återvänder! ;-)

Många kramar!