onsdag 17 februari 2010

Jag, en fotograf ?? - Me, a photographer ??


Nu har jag köpt en ny kamera ! Vad roligt det är att prova att ta bilder och oj, vad det är mycket att lära sig. Just nu håller jag mest på att testa, så det blir nog bilder på bloggen först till helgen.
Bilden i dag har Johan Kalén tagit. Jag har visat fler bilder av honom förut och jag tycker att de är så vackra. Undrar om jag kommer att kunna ta bilder som lite, lite är som hans ??! Jag ska öva ! Det är också många bloggar som har underbara bilder. Hur gör ni egentligen ??

Kram från mig
Anci


I have bought a new camera now ! It's fun to try to take pictures with it and oh, how difficult it is to learn all things about it. I'm just testing now, but there might be some pictures on my blog this weekend.
The picture today is taken by Johan Kalén. I have shown you pictures from him earlier and I think that they are so beautiful. I wonder if I ever will take pictures that is a little bit like his ?? I have to practice a lot ! There is also many blogs that have wonderful pictures. How do you do that ??

A hug from me
Anci

16 kommentarer:

Randi sa...

Grattis till nya kameran. Hur jag gör? Jo, jag kastar de flesta bilderna och sparar en bråkdel. Lycka till!
Kram Randi

Anonym sa...

Ancivännen´
Berätta lite om kameran. Vilken färg t.ex? Skämt åsido. Pixlar, fabrikat, bra zoom å annat.
/Petter/

Katta sa...

Klart du kommer, ja ta lika fina bilder alltså. Öva öva öva :) Vad har du köpt för kamera? Såna shackpjäser som på bilden skulle jag allt bra gärna vilja ha. Kram Katta

Anonym sa...

ÄNTLIGEN en ny bild Anci.... trodde Du hade somnat...

Jag var helt säker på att Du hade tagit den nya bilden med nya kameran, den är så mycket Anci på något sätt.

Du undrar hur alla bloggare gör för att få så fina bilder... Själv tar jag alla bilder myself o;)

Skämt åsido, mitt självförtroende har fått bottennapp när det gäller att visa bilder från min värdelöst dyra kamera. Men som tur är finns det andra fotografer som gillar att man visar deras bilder. Du blir kanske en av dem hjärtat?

LOL

Agneta

Elisa Day sa...

Vad roligt med ny kamera! Kan tänka mig att det är roligt att ta bilder med den. Min dator har krånglat länge, den har varit mer på databutiken än hos mig. Nu har jag som tur är en laptop, men alla bilder och programmen finns på skrotdatorn. Med tur kan jag kopiera hela hårddisken. Men du att ska krångla så med kontot?? jag förstår inte! :D Men du behöver inte känna panik inte ditt fel. Kram

Tessie sa...

Kul med ny kamera! Jag skulle precis som du vilja veta hur alla tar sina fina bilder :-)

Kram Torparfrun

H A N N A S - F O R M sa...

Hej vännen!

SJÄLVKLART kommer du kunna bli en bra fotograf, läs instruktionsboken som kommer med...hm, ögna igenom den iallafall, där kan man lära sig mycket mer än man tror...och sen är det bara att öva, öva och åter öva!

STOR KRAM och grattis till din nya kamera!

TACK för din kommentar!
Hanna

Anonym sa...

hejsan svejsan!
Vad spännande med ny kamera, mycket att lära....
Vilket fint foto av en duktig fotograf.
Övning ger färdighet som det så fint heter.
Ha en underbar helg!
Kram Bodil.

myletterstoemily sa...

hi anci!

so happy about your camera and
am looking forward to somelovely
photos.

kram fran mig,
lea

Hannis sa...

Kul med ny kamera!
Nu får du ge dig ut och träna=))

Väldigt läcker bild.
Trodde först att det var du som tagit den jag med.

Kram Hannis

Jennyshemochharmoni sa...

Kul med en ny kamera! Jag har fortfarande inte lärt mig min alls, är ruggigt mycket! Skulle vilja kunna mer men det kommer kanske genom övning. Det är iallafall riktigt roligt att öva med en bra kamera :) Ha en riktigt mysig helg! KRAM

gamla skolan sa...

Jag köpte också ny kamera för ett tag sedan , och jag har ännu inte upptäckt alla finesser . Det tar tid , gäller att öva och åter öva . Men det är så kul . Lycka till ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Hemmalycka sa...

Kul med ny kamera, det ska bli spännande att se din egna bilder när du lärt dig kameran.
Hoppas du får en underbar helg!
Kram Åsa

the.neo.lifestyle sa...

good news about the camera, i am sure we will see result ;-)

David

Ann-Catrin sa...

hej vännen!!'

Stort grattis till nya kamera.. ohh det sår överst på min önskelista med.. har bara en gammal digital jag


Lycka till ju.. ska bli spännande att få se sen

Stor varm kram
A-C

My Galveston Cottage sa...

Are those chess pieces?
They've captivated me....best, -s