tisdag 9 februari 2010

Ord och inga visor - Words and northing else


Här är mitt andra färdiga projekt :D Det är en liten Moppe-byrå (vilka är sällsynta nuförtiden...) från IKEA som jag har skrivit några vackra och sanna ord på. Det är kanske inte den vackraste och bästa lilla byrån i världen, men jag är nöjd med den. Tack Hannis http://hannishem.blogspot.com/ för jag tror att inspirationen till den kommer från dig :)

Nu är jag rastlös och jag vill ha något nytt att göra. Jag försöker styra in mig på mat och dukning istället. Jag har tänkt ha en tjejlunch på lördag för att fira att jag har blivit äldre. Ni får kanske se hur jag dukar då...

Sedan vill jag bara tala om att jag tyvärr inte har målat tavlan i förra inlägget. På kommentarerna förstår jag att det kan verka så. Det är gjorda av två vackra bokmärkesänglar !

Stor kram till er alla

This is my second finished project :D It's a little chest of drawers called Moppe from IKEA (and they are sadly very rare these days). I've written some beautiful and true words on it. It's maybe not the most lovely and best chest of drawers in the world, but I'm pleased with it. Thank you Hannis http://hannishem.blogspot.com/ because I think that the inspiration to it is from you :)

I'm restless now and I want to do something. I'm trying to think more about food and setting tables. My plan for Saturday is to have lunch for some friends and celebrate that I'm older now. I will maybe show you my setting of the table.

And no, I haven't painted the picture in my last post. Maybe someone thought that. It's made of two bookmarks (I'm sorry, but I don't know the english word for that).

A big hug to all of you



(The text is in english: The greatest thing of all is love)




5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du är duktig kära blogg-puh, hur fint som helst, men vad är en moppebyrå??

Agneta

Elisa Day sa...

Tack! :) Så du hittade en moppebyrå? Eller tydligen gjorde du det, eftersom den är med på bild. Den blev ju jättefin. Grattis i förskott/efterskott?

Sjabbig men chic sa...

Nej men det spelar ju ingen roll om du har målat tavlan, det är ju du som har gjort den ju!;) Tänk att jag gör tavlor hela dagarna, dock inga som fastnar på bild;) Moppebyrån blev jättesöt!

kram Lisa

Splendid Willow sa...

Som du fixar och donar! Jag får hälsa på nästa gång jag kommer till Stockholm och få lite inspiration! Kramar i rymden, Mon

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Sitter och undrar vad en moppe-byrå är, har nog aldrig hört det namnet. Men man har ju hängt på Ikea under åren så jag kanske har sett en. Det var fina ord du skrev på den. Och kul att du är med i min utlottning.
Kramar
AnnaMaria