söndag 25 januari 2009

Mer färg


I ett rum föredrar jag vitt, det känns vilsamt och är vackert. Några ljusa nyanser av andra färger kan väl få slinka in, men vitt vill jag ha mest av.
Ändå älskar jag färger: på mina kläder, porslin, blommor och på allt annat. Varför vill jag då ha ett hem i vitt ? Finns det någon som har ett svar ?

Igår har jag grundmålat min väska och stege och i dag ska jag fortsätta. Hoppas snart kunna visa det färdiga resultatet för er.

Ha det bra !


In a room I prefer white, it feels restful och is beautiful. Some light shades of other colors is ok, but I want to have it mostly white.
But still I love colors: on my clothes, china, flowers and on everything else. Why do I want to have a home in white ? Can anyone give me an answer ?

I have done the first layer of paint on my suitcase and ladder yesterday and today I will continue. I want to show you the result soon.

Have a nice day !

2 kommentarer:

Elisa Day sa...

Kanske för att vitt reflekterar ljuset? Vilka vackra tallrikar i härliga färger! kram

Anonym sa...

Skulle rummet i sig själv ha starka färger kan det nog bli rätt rörigt och oroligt om man har färg på möbler och andra saker. Så du är nog helt högst normal i den frågan tror jag, antingen vitt (el annan ljus färg) i rummet och lite färg på sina saker ELLER någon stark färg i rummet och vitt el annan ljus färg på möbler och annat.
Det nog lättare att ha färg på möbler och sakerna, för de är ju lättare att byta ut mot en annan färg när man tröttnar än att måla om hela rummet.
Själv är jag SÅ nöjd med vår gråa hall/kök, det tycker jag blev lugnt och fint. Men nu vill man ju bara göra om resten av huset också.... Sixten hade frågat Håkan häromdagen "varför måste jag ha de där nallarna???" Jag satte ju upp den där nallebården när han var liten så det är väl kanske dags att bege sig färgaffären och hitta en annan coolare bård att sätta över..... men inte i kväll.