torsdag 14 maj 2009

Gamla och nya vänner - Old & new friends


Jag visste redan i morse vad jag skulle skriva om. I går var jag hemma hos Åsa med den underbara bloggen "Hemmalycka". Det var väldigt trevligt, jag blev bjuden på mycket gott och fick titta runt i hennes vackra hem. På väg därifrån träffade jag min vän B som jag hade lyckan och turen att få köpa en del kläder av t ex ett par gamla mamelucker !! Det har jag tittat efter ett bra tag och nu nästan ramlar de över mig ! Prata om glädje ! Jag är så tacksam och glad över att få träffa nya vänner och få återse gamla vänner. Tack för att ni finns och också alla underbara, härliga, varma bloggvänner som jag känner att jag har fått. Jag är rörd in i hjärteroten !

Duken från Åsa och mameluckerna från B.


I knew already this morning what I wanted to write about today. I visited Åsa with the lovely blog "Hemmalycka" yesterday. It was very nice to meet her, she gave delicious things to eat and drink och I could look around in her beautiful home. On my way home, I ran into my friend B. She gave me the opporturnity to buy same clothes from her for example an old pair of pantalettes !! I have looked for pantalettes for a while and now they almost felt over me. Talk about joy ! I'm so full of joy and gratitude over the luck to meet new friends and see old friends again. Thank you for being here and also all the warm, wonderful and lovely friends on the blogs that I feel I have. I been touched in my heart !

The cloth is from Åsa and the pantalettes from B.

2 kommentarer:

Karna sa...

Så tøffe, jeg har et par lange slike sydd av gamle håndklær...var meningen å ramme den inn, men er aldri kommet så langt.

SKOGSHUSET sa...

Å, tack! Va glad jag blir! Det är så roligt att hålla på med bilder tycker jag. "En bild säger ju mer än tusen ord" som dom säger:-)
Va mysigt det låter med dina träffar - har inte hunnit träffa mina vänner på länge känns det som men det får bli bättring nästa vecka då det är lite långledigt.
En vän till mig har förresten flyttat till Kungsholmen - var det inte där du jobbade?!