fredag 28 augusti 2009

En smula - A little bit




Har ni sett en sådan underbar morgonhimmel ? När det ser ut så här kan jag inte låta bli att känna att inspirationen smyger lite tillbaka till mig. Det är så gudomligt vackert :)
Någon annan som har inspirerat mig idag är Jane Austen. Jag älskar hennes böcker, filmerna gjorda efter böckerna (inte alla, kanske) och den stil på inredning och kläder som fanns på den tiden. Jag vill sy klänningar och inreda efter dåtidens ideal. Skirt, vackert, enkelt och fantastiskt :)

Alla goa människor som kommenterar hos mig , ni är otroliga !!
Jag hoppas att ni får en härlig helg.

Kram från mig


Have you ever seen a morning sky like this ? When it looks so wonderful, I can't resist to feel that the inspiration slowly crawls back to me. It's heavenly beautiful :)
Someone else that have inspired me today is Jane Austen. I love her books, the movies made from the books (maybe not everyone) and the style of design and clothes that was at that time. I want to sew dresses and decorate my home in that ideal. Light, beautiful, simple and fantastic :)

The wonderful people that leaves commets at my blog, you are incrediable !!
I hope that you will have a wonderful weekend.

A hug from me

4 kommentarer:

me and alice sa...

Hej du härliga!
Ja det var en fantastisk bild du lyckats fånga... Magisk!
Kram på dig!
/Susanne

Penseldraget sa...

hej
tack för att vill delta i min utlottning. mysig blogg du har =)
ha en skön helg¨...
kram pia

Elisa Day sa...

Verkligen vacker morgonhimmel! Tack för dina gulliga kommentarer om mina foton. Jane Austen är bra inspiration. Jag har precis bokat flygbiljett till Helsingfors ska åka dit på Nightwish konert i mitten av september. Det ger mig mycket positiv energi. Det är så mycket jag skulle vilja fråga dig, men vill inte göra det här på kommnetarer. Men jag hoppas du har en skön lördag. Kram

Anonym sa...

Skirt passar Dig perfekt,så sätt igång sy och inred efter Din goda smak, den litar jag helt på.
/Petter/